søndag 19. februar 2012

Things are looking up

I morgen er det nøyaktig en måned til vi stikker til Italy for en god uke i Toscana. Det blir bilder, vin og sang pluss en og annen oliven - hærligt! Men jeg vet om et regnestykke som er i slekt, som er minst like hærlig. Fordi når vi kommer tilbake fra Toscana følger hjemmestudieuker, påskeferie og fotofestivaler, noe som betyr at når vi hopper av flyet fra Toscana har vi i praksis bare to uker igjen på skolen! Hah, slå den!

Nå skinner solen ute og det er vel rundt en 10 varmegrader i skyggen. London begynner å vise seg fra en bedre side, men jeg gleder meg så utrolig mye til denne perioden er over. Det er en opplevelse å bo i utlandet .. men når jeg tenker på det er det jo en opplevelse å bo på gaten også. De fleste fordommene mine mot England har overlevd, men noen ting liker jeg også.

Jeg har lyst til å filme en dag med London living, ja jeg tror jeg må det. Det hadde vært morro å vise dere hvordan livet til middelklassen i England er og ikke turistklassen. For eksempel når jeg vasket badet for noen dager siden, på det lille badet vårt som jevnlig blir vasket så tok jeg nok til sammen bort en kvadrat med mugg. Og nei, vi har ikke på noen måte vært uheldig med huset vårt :)

Denne til-sommeren kabalen - som jeg trodde skulle løse seg selv med bakgrunn i tidspress - virker å ignorere ønskene mine. Men en ting er sikkert; når jeg pakker pikkpakket i London så kjøper jeg enveisbillett til Bodø. Så satser jeg på en god Bodø-sommer med volleyball og øl sammen med gode venner, kanskje litt bading også noen festivaler rundt om i bygdene. Ja også fotball da.

Høsten bringer jo med seg nye ting, så kanskje den bringer med seg noen svar til meg også. Time will show.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar