fredag 16. mars 2012

Stress til kokko



Mitt kjipeste år noensinne er snart over, året jeg skal kalle "The year of bricks and fog". Men det har jo ikke vært helt forferdelig. Har møtt kule folk og alt det der, men skolen står fremdeles igjen som et skrekkeksempel. Første år videregående allmenfag ville vært mye mere givende.

Men nå nærmer det seg slutten!!! :) Dette semesteret inneholdt mye pauser og annerledes opplevelser med tur til Barcelona og greier, så det har gått fort. Men det har nesten gått litt fort. Mange ting har ramlet i hodet på meg i det siste. Når jeg kom tilbake til London etter jul bestemte jeg meg for å gi F i hjernerundvasken til skolen, og bare jakte videre i eget terreng. Det har gitt resultater med motefotografering for et blad, litt turer sammen med Michael og en Barcelonatur hvor vi gutta hoppet bukk over programmet og bare vandret rundt og fant kule ting å ta bilder av. Det funket og fikk meg på rett spor igjen! Og bildene kommer soon!

Og plutselig var det lite tid igjen! Motefotografering førte med seg 100+ timer med retusjering på 19 bilder, katten fikk kattunger som vi ikke vet hvor skal feire påskeferie - og om noen dager stikker vi til "Italien" for å gjøre et oppdrag for en slags utleieformidler. Og kanskje-kanskje-kanskje får jeg møte en spennende fotograf underveis også!

Når vi lander venter et AK besøk! Det blir sinnsykt godt, har ikke sett henne siden jeg forlot Australia. Med store avstander har det blitt lite kontakt og mere glemmebok, men det skal bli sinnsykt godt å se et medlem av Lade-banden igjen. Første april drar jeg til gamlelandet. Kattene vet jeg ikke helt hva vi skal gjøre noe med. Har DU lyst til å bo to uker i London og holde et øye med kattene? Ta kontakt!

Jeg gleder meg til hele April hjemme i Norge. Å hærregud så godt det blir! Må jobbe en del med skolearbeide, men jammen skal jeg roe ned litt også. Blir vel en 10-12 dager på Øyer, et par uker i Bodø også blir siste uken tilbragt på Nordic Light i Kristiansund! YES! Gleder meg!!

Det syke er at når 30 April er der .. så er jeg tilbake i London ... og da er det undervisning frem til 14 mai .... også er det slutt! Resten av skoleåret skal dem vurdere arbeidet vårt ... så forutenom 12 Juni (Tror jeg) så har vi ikke mere skole. Er det noen rike som kan sende meg litt penger? Vil gjerne reise litt da ... Wales .. Francerike .. til Belgia for å handle vafler?

Men - sommer i Bodø! Hærregud ka æ gleda mæ. Bryr meg ikke om det blir regn hver dag (jo!!). Jeg skal planlegge null og niks .. fikse i litt gammelt rot ... mekke litt bil ... spille litt fotball ... ta litt bilder ... gjøre litt stæsj som burde vært gjort for evigheter siden. Men mest skal jeg stå opp .. klokken 12 sikkert .. så skal jeg ta en pils. En nordlandspils. Også skal jeg gå ut på altanen .. klø meg litt på magen ... Ja æ skal rett å slætt kos mæ!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar