torsdag 23. juni 2011

Masse juhu og litt æsj

Jeg aner ikke hva det er som foregår om dagen. Kanskje våkner jeg snart i fra drømmen om A karakter, Gullspiren og nå: beskjed om at tilbud om studieplass på London Metropolitan University er på tur i posten til meg. Det får da være grenser for hva karma kan fikse, eller hva sier du Earl?

Klokken er 22:45 på en Torsdags kveld. Rett utenfor vinduet mitt ser jeg mursteinveggen som holder trikkeskinnene på plass. Det regner og er skikkelig grått ute nå. Om jeg skulle gjette hvor jeg var, så ville jeg kanskje sagt London? Fordi jeg hater egentlig Storbritania. Dialekt med kosteskaft opp i rompa, te, fisk og chips, grått vær, murstein, indisk kjørestilling og mange mennesker med foreldre som også deler genetisk materiale.

Men så kan det vel ikke bli værre enn Australia! Så fokuset mitt er nå på at jeg på denne tiden neste år er eier av et papir som sier at jeg er ungkar i foto. Og jeg har sjekket; London har taco bell!



Også har dem jo



... og ikke minst



Og plutselig gleder jeg meg litt. Jeg reiser uten de helt store forventningene, til hverken skole eller land. Jeg vet jeg får en bachelor og mye fritid på skolen. Samtidig vet jeg man kan reise billig overalt i fra London. Men bedre fotograf skal jeg bli uansett. Med eller uten skolens hjelp.

Så er det bare å håpe at 2012 ikke kommer for fort, og at jeg vet hvordan jeg skal tjene mine rubler, kroner, dollar, euro eller hva enn det nå blir når skolen er ferdig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar